Friday, September 28

28 Sep!

Assalamualaikum ladyeh and gentlesangatmen yew! Sebelum saya bercerita, mari berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW sebanyak tiga kali. MasyaAllah, anda telah membantu diri sendiri dengan berselawat. Orang yang berselawat satu kali mendapat balasan sepuluh selawat dari Allah SWT. Begitu mudah kan mendapat pahala? :)

p/s : Selawat yang paling mudah di amalkan : Allahumma sholli a'laa Sayyidina Muhammad wa a'laa ali Sayyidina Muhammad


Cerita saya.
Back to "sebelum saya bercerita", now I'm goin to bercerita. Semalam punya semalam punya semalam pagi (Selasa) saya pergi melawat tapak projek di Kuantan, Pahang. Bergerak ke Kuantan dalam pukul 8.30 pagi dan balik ke KL dalam pukul 9 malam. Saya tersangat exhausted that day. Oh yea, sempat jugak saya beli keropok lekor untuk ibu saya yang tersayang. Hehehe!


(projek ini dalam 70% siap, tinggal dalam lagi, nak kena pecah-pecah lagi)

"So bagaimanakah perasaan anda, Haziqah Resad?", pertanyaan yang disusulkan oleh Azie Resad kepada Haziqah Resad. 
Haziqah menjawab dengan London way-nya, "Ya know, all engineers were around me, the contractor and buildings were all around me, that was the most coolest thing ever!". 

So now you guys wanna judge me, huh? Cakap saya sakai/jakun? Sebab pasal melawat tapak pun bising satu dunia? (emosi sendiri sekejap haha) No lah. This is actually how I motivate myself, with being around engineers, you wouldn't know how it feels like, you really really really really like really really wanna be one of them. I wanna be one of them. I want my name to have IR in front of it. IR Haziqah would sounds nice. Don't cha think? (ME THINK). Neways, stage untuk menjadi IR banyak oh, saya kena work hard for it!


Perkongsian bersama.
Hari ini saya ingin berkongsi perbualaan di antara Kekasih Allah yang sentiasa dicintai iaitu Nabi Muhammad SAW dengan Raja Iblis laknatullah, diharap anda membacanya sehingga habis. Saya ingat lagi first time saya baca ni time saya masih study dekat Politeknik Kuching. Kalau rasa ingin nak share kepada orang lain, sangatlah di alu-alukan :) Tetapi saya cuma meletakkan link, sila click okay, sayang semua.

http://www.maklumat.my/dialog-nabi-muhammad-dengan-iblis 

Sekian, I don't have anything left to say. Assalamualaikum. =)





2 comments:

  1. waalaikumsalam!
    aku roomate last ko dulu! (apa punya ayatlah)
    wahh bestlah ko da LI rayau2.
    aku x jumpa lagi tempat LI.
    da tarikh tutup da pun..
    wargh

    ReplyDelete
  2. Weyhhhhh drop la msg weyh, aku takde number ko dah. Nak tanya psl kamsis nnt. Pleaseee :(

    ReplyDelete